Hoofdnavigatie

Voorlichting

Wij zijn bijzonder gastvrij! Workshop voor betere dienstverlening

 

Hoe beter je met beperkingen van mensen om kunt gaan, hoe hoger de kwaliteit van je dienstverlening wordt. Dat merkt iedereen, dan wordt een organisatie niet gastvrij, maar bijzonder gastvrij.

 

De workshop is geschikt voor iedereen die in zijn werk met publiek (klanten, cliënten, patiënten, gasten, etc.) te maken heeft. Baliepersoneel, winkeliers, culturele- of onderwijsinstellingen, horeca, gezondheidscentra, noem maar op.

10358 verkleind Picto Bijzonder Gastvrij-banner2

De organisatie met deze banner op de eigen website heeft de training Bijzonder Gastvrij aangeboden aan het personeel: zij zijn opgeleid in de omgang met klanten die een beperking hebben en dus bijzonder gastvrij.

 

Doel van de workshop is dat de medewerkers op de werkvloer ontspannen en adequaat omgaan met bezoekers die een lichamelijke beperking hebben. De workshop wordt gegeven door het Solgu in samenwerking met voorlichters die zelf een beperking hebben.

 

De workshop start direct met het doen van oefeningen in rollenspellen op locatie. Daarna evalueren we de rollenspellen en geven we theoretische verdieping. Om iedereen aan de beurt te laten komen kan de workshop aan maximaal 10 deelnemers worden gegeven.

 

De workshop wordt op de praktijk van het werkveld toegesneden. Daarvoor is het nodig dat we vooraf een informatief gesprek hebben: hoe is uw personeel in contact met het publiek. Aan welke werkzaamheden moeten we denken, wat vragen mensen zoal, enzovoort.

 

Duur van de workshop: ongeveer 2 uur.

 

Meer informatie: Annelies de Jong

 

Lees meer over deze training voor horecapersoneel

Lees meer over deze training voor baliepersoneel

Filmpje training Bijzonder Gastvrij voor baliepersoneel

Let op: opent in een nieuw venster  Stuur dit bericht door

Solgu Medewerkers | Maak je eigen badge