Bureau
Het Solgu bestaat uit een vast team van vier medewerkers, projectmedewerkers, stagiairs, freelancers, vrijwilligers, het bestuur en de vertrouwenspersoon.
- Annelies de Jong – directeur, beleidsterreinen Wmo, Welzijn, Beeldvorming
Portret Annelies
Mail: a.dejong@solgu.nl
Mobiel: 06-57939855
- Roos Hoelen – beleidsmedewerker Werk, Inkomen, Onderwijs
Portret Roos
Mail: r.hoelen@solgu.nl
Mobiel: 06-20915820
- Taco Nijhoff – beleidsmedewerker Huisvesting, Toegankelijkheid, Mobiliteit
Portret Taco
Mail: t.nijhoff@solgu.nl
Mobiel: 06-48384447
- Jessica de Vroege – beleidsondersteuner voor Solgu en MUS
Portret Jessica
Mail: j.devroege@solgu.nl
Mobiel: 06-39404212
- Projectmedewerkers – dit zijn mensen die een specifiek project doen, waarbij de inhoudelijke en administratieve ondersteuning bij het Solgu ligt.
Lopend project: InContact Bijzonder: bijzondere mantelzorgers in beeld – SOLGU
- Stagiairs – regelmatig zijn stagiairs bij het Solgu werkzaam. Zij doen hun afstudeeropdracht bij het Solgu (Studieopdrachten bij Solgu – SOLGU). Ook maken we plaats voor (jonge) mensen die werkervaring willen opdoen.
Kijk hier voor de stages
- Externe medewerkers – t.b.v. automatisering, notuleren van vergaderingen, marketing en communicatie, accountantscontrole, salarisadministratie, ADL-hulp, schrijf-en gebarentolken, enz.
Tijdelijke medewerkers
- Voorlichters: mensen met een beperking die zelf workshops en gastlessen geven, een presentatie houden of meegaan naar workshops en bijeenkomsten
- Ervaringsdeskundigen die ons informeren en helpen bij schouwen / testen van openbare ruimte, gebouwen, evenementen en festivals
- Een groot bestand van Utrechters met een beperking waar wij regelmatig vragen aan stellen via de mail of telefonisch
- Het bestuur bestaat uit (ervaringsdeskundige) vrijwilligers
Filmpjes: ervaringsdeskundigen in beeld
Bestuur
De bestuursleden van het Solgu zijn onbezoldigd en vergaderen tenminste zes keer per jaar. Alleen de kosten voor organiseren van de vergaderingen worden beschouwd als bestuurskosten.
- Marijk Jansen, voorzitter
Portret Marijk - Sanny van der Steen, secretaris
Portret Sanny - André Rohlfs, penningmeester
Portret André - Pim Bout, bestuurslid
Portret Pim
2021 WBTR Bestuursreglement SOLGU
2018 Utrechtse voorwaarden voor goed bestuur
De vertrouwenspersoon
Marianne van der Meulen is per 9 september 2020 benoemd als vertrouwenspersoon voor medewerkers en vrijwilligers van het Solgu. Ze is mediator en stelt zoals zij zelf zegt, ‘de mens centraal’.
“Onder dit motto heb ik 25 jaar in het bedrijfsleven gewerkt, waarvan 14 jaar als leidinggevende. Sinds 2006 ben ik gevestigd als zelfstandig coach, interim manager en mediator. In deze rollen kan ik mijn droom waarmaken: mensen in staat stellen het beste uit zich zelf te halen.”
De vertrouwenspersoon is aangesteld voor vrijwilligers en medewerkers van het Solgu en is bereikbaar via:
M.T. van der Meulen Consultancy
Gecertificeerd Vertrouwenspersoon, Coach, Trainer en Mediator
tel. 06-53261618
e-mail: mt.vandermeulen@outlook.com