
Het Solgu ontvangt meldingen van Utrechters met een beperking. Vaak via de telefoon of mail, of via het meldingsformulier.
Fokusbewoners melden ons af en toe dat zij soms de lift niet kunnen gebruiken. Omdat die in onderhoud is, of gewoon kapot. Dit betekent dat mensen vast zitten in hun huis, lees dit bericht maar eens: Fokuswoning zonder werkende lift: onveilig en ongemakkelijk! – SOLGU
Dit is niet alleen lastig, maar ook onveilig. Hoe kom je veilig beneden bij brand als de lift het niet doet?
Met Fokus, de gemeente Utrecht en de woningcorporaties (BoEx en Portaal) zijn we in overleg gegaan. Op zich lukte het om iedereen aan tafel te krijgen, en om afspraken te maken.
Het belangrijkste punt is een vluchtweg wanneer de enige lift buiten gebruik is. We merken ook dat als er twee liften in het gebouw zijn, mensen maar van één lift gebruik kunnen maken omdat er bijvoorbeeld geen automatische deuropener is om bij de alternatieve lift te komen.
We proberen iedereen weer aan tafel te krijgen (gemeente, Fokus en Solgu) om de afspraken te bespreken en na te komen. Voor ons is het goed om van de Fokusbewoners antwoord te krijgen op de vraag: of zij voorlichting krijgen wat te doen bij calamiteiten zoals brand. Wij weten namelijk niet of dit gebeurt. We vinden het fijn als je daarop wilt reageren.
Verder vinden we het ook fijn als je dit bericht doorstuurt aan zoveel mogelijk bekenden in Utrecht die ook een Fokuswoning huren.
Als je meer wilt weten over de afspraken en de stand van zaken, neem dan even contact met ons op. Voor vragen of opmerkingen kun je ons altijd benaderen. Contact Solgu I vind ons hier I Adres en contactgegevens