Regelmatig zijn er liften op NS-stations kapot. Uit onze achterban komt te vaak een dergelijke melding. In bovenstaand artikel dat onlangs in de Telegraaf verscheen, vertelt onze medewerker Taco Nijhoff hoe hij vaak vastloopt in het treinverkeer.
Wat is nodig om treinreizigers met een beperking op de perrons te laten komen?
Snelle reparatie
Liften moeten zo snel mogelijk gerepareerd worden, momenteel duurt het soms weken…
Alternatieve route
Een alternatieve route op elk station met één lift, bijvoorbeeld een hellingbaan.
Reisinformatie
Reisinformatie waarin je kunt zien op welke stations de liften buiten gebruik zijn.
NS
Er is inmiddels wel aandacht voor. De NS werkt eraan om liftstoringen in de reisinformatie weer te geven. Dat zou al een hele verbetering zijn, omdat je dan beter je reis kunt plannen. Taco werkt daarin samen met de NS.
Landelijk aanpak
Een landelijke aanpak is nodig om treinreizigers met een beperking te laten reizen. Hierboven gaat het om de toegang tot perrons. De toegankelijkheid van treinen is een hardnekkig ander probleem…
Meer informatie: Taco Nijhoff
Email: t.nijhoff@solgu.nl
Twitter: @Taco_Nijhoff