Nieuwe taak Utrechts Ombudsloket 

Utrechts Ombudsloket

Het Utrechts Ombudsloket heeft op 1 januari de taak van de Nationale ombudsman overgenomen voor de gemeente Utrecht. Het Utrechts Ombudsloket is er om bij te dragen aan een goed contact tussen inwoners en de gemeente. Zij luisteren, adviseren en bemiddelen; zoals ze afgelopen 1,5 jaar ook deden.

Nieuw is dat het loket nu ook klachten gaat behandelen over de klachtbehandeling door de gemeente. Dus als een inwoner een klacht bij de gemeente heeft ingediend en ontevreden is over de behandeling van die klacht, kan hij/zij nu bij het Ombudsloket  aankloppen. Het Utrechts Ombudsloket zal dan onderzoeken en beoordelen of de gemeente op een behoorlijke manier is omgegaan met de inwoner of ondernemer en zijn/haar belangen.

Als je een klacht hebt over de gemeente, dan is het belangrijk dat je die eerst bij de gemeente hebt ingediend voordat het Ombudsloket ermee aan de slag kan.

Over het loket – Utrechts ombudsloket