Nieuwe stations die rolstoeltoegankelijk zijn, nieuws over NS Reisassistentie of handige nieuwe functies in de NS-app: soms hebben we nieuws dat we graag willen delen. Op deze pagina vind je alle belangrijke nieuwtjes voor reizigers met een beperking op een rij.
Doet de lift op mijn station het?
Voor reizigers die afhankelijk zijn van de lift, is het belangrijk om te weten of de lift het doet. We schreven daarover al eerder Liftensoap in Utrecht – SOLGU
Voor liften die langer dan 1 week niet beschikbaar zijn, is deze informatie nu te vinden in de reisplanner op ns.nl of in de NS app. Op dit moment wordt deze informatie wekelijks aangepast. Het kan dus voorkomen dat het overzicht niet 100% volledig is.
Je kunt de informatie op de volgende manier vinden:
- Plan je reis in de Reisplanner
- Klik op de stationsnaam
- Klik op voorzieningen/stationsinformatie
- Wanneer de lift niet beschikbaar is, zie je ‘Lift tijdelijk buiten dienst’ staan (zie ook op de afbeelding hiernaast).
Wat kun je doen als de lift niet beschikbaar is?
Neem dan telefonisch contact op met NS Klantenservice. NS Klantenservice zoekt dan, samen met jou, naar de beste oplossing. Wanneer NS Klantenservice besluit een taxi in te zetten, is deze voor jou gratis. Geef wel aan of je een rolstoeltaxi nodig hebt!
Meer nieuws over NS-reizen:
NS klantenservice beter bereikbaar voor doven en slechthorenden
Lees verder: Nieuws | Reizen met een beperking | Reisinformatie | NS