Studeren met beperking in coronatijd

Het afgelopen jaar heeft de coronacrisis het leven op zijn kop gezet van alle studenten in Utrecht. Ieder heeft het zwaar gehad. Wanneer wij hierover praten hebben we het vaak over studenten in het algemeen. Maar hoe is deze tijd geweest voor studenten met een functiebeperking?

Hoe ervaren studenten met depressie en AD(H)D de online hoorcolleges? Krijgen studenten met een chronische ziekte genoeg ondersteuning van docenten? Is de online vorm van tentamens maken fijner of juist minder fijn voor mensen met een zintuiglijke beperking? Wat gaat er goed en wat gaat er mis in deze vorm van onderwijs?

Dat zijn vragen waar VIDIUS en Solgu antwoord op willen hebben en dat kan niet zonder jou! Ben jij of ken jij een student met een psychische functiebeperking (angststoornis, autisme, depressie, AD(H)D, dyslexie etc.), chronische ziekte, lichamelijke beperking of zintuiglijke beperking? Vul de enquête in en help mee te verspreiden! Het invullen kost slechts 7 minuten. Hoe meer respondenten hoe beter de conclusies en het eventuele advies dat we uit kunnen dragen.

Bij voorbaat ontzettend bedankt!

Ga naar de enquête